18 nevjerojatnih načina na koje avokado utječe na zdravlje

Foto: BBC
Foto: BBC

U slučaju da ih jedete na dnevnoj bazi, još ćete se više u njih zaljubiti nakon ovog pregleda svih načina na koji vam avokado može pomoći.

Donosimo 18 načina na koje će avokado promijeniti vaš život i održati vaše zdravlje besprijekornim.

1. Mnoštvo nutrijenata

Avokado ima 20 vitamina i minerala koji su ključni za dobro zdravlje i optimalnu funkciju tijela. Jedan avokado ima 53% preporučenog dnevnog unosa vitamina K, 41% folata, 33% vitamina C, 28% kalija, 26 % vitamina B6, 21% vitamina E i 19% bakra.

2. Izvor masti

Mnogi ljudi smatraju da avokado jako deblja. No, te masti su dobre, što znači da ih je u redu konzumirati. Kao dodatan bonus, one pomažu u smanjivanju kolesterola u tijelu.

3. Tjelesna težina

Ne samo da je avokado odličan izvor masti nego sprječava glad kada se konzumira sa drugim zdravim obrocima. Ako često poželite brzu grickalicu dodajte avokado u prehranu te će ta želja brzo nestati.

4. Sprječava dijabetes

Procjena je da će dijabetes zahvatiti 40% Amerikanaca u jednom razdoblju njihovih života. Dobra je vijest da postoje stvari koje možete učiniti kako bi smanjili rizik od te bolesti; jedna je održavanje količine šećera u krvi stabilnom. Prema istraživanju u kojem je skupina ispitanika jela avokado uz ručak, a druga nije, oni koji su ga jeli nisu pokazali povećanje u količini šećera u krvi.

5. Smanjuje kolesterol

Avokado je ključan u odčepljivanju arterija. Znanstveno je dokazano da dnevno konzumiranje avokada poboljšava kolesterol u krvi, smanjuje loš kolesterol te poboljšava dobar kolesterol.

6. Bori se protiv upala

Većina modernih bolesti, uključujući artritis, bolesti srca, astmu i alergije, potječu od kroničnih upala. Oleična kiselina smanjuje upale, a ima je na pretek u avokadu. Zbog toga je avokado odličan za sprječavanje nastanka štete u arterijama, a na taj se način smanjuje rizik od srčane bolesti.

7. Umanjuje bol

Ekstrakt avokada umanjuje simptome artritisa, i zbog svojih protuupalnih svojstava, mogu se smanjiti svi bolovi uzrokovani upalom – uz redovnu konzumaciju avokada.

8. Kontrolira krvni tlak

Prehrana bogata natrijem povećava rizik od visokog krvnog tlaka. Uz smanjivanje unosa natrija, kalij iz avokada može pomoći u uklanjanju posljedica koje natrij ostavlja te se tako kontrolira krvni tlak.

9. Apsorpcija nutrijenata

Jeste li znali da možete jesti mnogo voća i povrća, a svejedno ne dobiti sve ono što vitamini i minerali mogu ponuditi? Razlog je činjenica da naša konzumacija nutrijenata ovisi o našoj mogućnosti apsorpcije nutrijenata. Ako dodate avokadu u salatu tada ćete povećati sposobnost apsorpcije bilo kojeg nutrijenta iz drugih namirnica, uključujući vitamine A, D i E, kao i mnoge antioksidante.

10. Zdravlje očiju

Avokado sadrži lutein i zeaksantin, nutrijente koji su ključni za borbu protiv bolesti očiju koja može dovesti do sljepoće.

11. Poboljšava funkcioniranje mozga

Avokado sadrži 20% preporučene dnevne količine bakra, minerala koji djeluje kao stimulans za mozak. Uz to, taj mineral je povezan sa kreativnim procesima razmišljanja.

12. Poboljšava raspoloženje

Zdrave masti iz avokada pomažu u povećanju endorfina i dopamina u tijelu. Zbog toga redovno konzumiranje avokada poboljšava raspoloženje i sprječava nagle promjene raspoloženja.

13. Povećava količinu energije

Iste zdrave masti ispuštaju energiju u tijelo tijekom dana. Dodavanje avokada u prehranu povećava energiju u tijelu, usporava probavu ugljikohidrata i sprječava opadanje šećera u krvi što inače slijedi poslije probave ugljikohidrata.

14. Važan je za trudnice

Folati su važni za razvoj fetusa, pogotovo za razvoj bebine kralježnice, mozga i kostiju. Trudnice mogu jesti avokado kao dobar izvor folata, vitamina B6 i C te kalija.

15. Jača imunitet

Oni koji se jako lako razbole mogu dodati avokado na dnevni popis namirnica. Vitamin C jača imunološki sustav, a vitamin B pomaže u borbi protiv infekcije i bolesti. Kako biste se riješili bolesti, počnite jesti što više avokada.

16. Poboljšava probavu

Avokado sadrži mnoštvo važnih spojeva, uključujući i vlakna. Jedan avokado sadrži oko 54% dnevnog preporučenog unosa vlakana koji su važni za probavni sustav.

17. Jača kosti

Zdravlje naših kostiju ovisi o brojnim vitaminima i mineralima uključujući bakar, folate i vitamin K. Na svu sreću, avokado ima svih njih na pretek.

18. Potiče zdravlje kose i kože

Avokadom se mogu dobiti isti rezultati kao korištenjem skupih proizvoda za kosu koji se predstavljaju kao „tajna ljepote“. Uz to, oni su prirodniji, zdraviji i sigurniji za korištenje.