Širokobriježanka Marija Ćeškić u razgovoru za Hercu: “Nebo je granica idejama i mogućem razvoju!”

Marija Ćeškić iz Širokog Brijega ima veliku ljubav prema svom rodnom kraju, prema svojoj Hercegovini. Najprije je Marija svoju ljubav počela izražavati kroz gastro kolumne, u kojima je Hercegovinu predstavljala kroz tradicionalne specijalitete hercegovačke kuhinje.

No, otišla je Marija i korak dalje. U svojoj platformi From Herzegovina with love” – “Iz Hercegovine s ljubavlju”, pokrenula je izradu Hercegovačke foodie majica, a ovih dana i Hercegovačkih božićnih foodie majica.

Mariju smo upitali kako je došla ideja za ovim projektom.

-From Herzegovina with love je nastala spontano. Naime, pitala sam se neko vrijeme zašto se Hercegovina ne promovira kao gastro destinacija, kao vinska zemlja i time privlače turisti sa svih strana svijeta. Odlučila sam spojiti svoje dvije ljubavi, onu prema hrani i onu prema Hercegovini. Pokrenula sam Instagram profil pod istim imenom i krenulo je pomalo. Godinu dana poslije sam ostvarila suradnju sa hrvatskim portalom Likaclub, za koji sam počela pisati food kolumne istog naziva. Napisala sam 43 kolumne kroz jedanaest mjeseci i reakcije čitatelja su bile sjajne.

Što ste željeli postići ovim projektom?

-Iza ovog projekta stoji ljubav prema svojoj zemlji i želja da se dovoljno ispromovira da lokalno stanovništvo može početi živjeti od toga. Hercegovina jest brend tko je tako želi gledati. Uvjerena sam da možemo izvesti u svijet modernu Hercegovinu koja se čvrsto drži svoje tradicije, koja ju je, na kraju krajeva, i očuvala kroz povijest.

U svojim kolumnama Hercegovinu proovirate naročito kroz gastronomiju. Što bi u tom području izdvojili kao ono najvrjednije što Hercegovina nudi?

-Prepoznatljiva hrana Hercegovine su hercegovački uštipak, uz dodatak domaćeg pršuta i sira iz mijeha. Na istoj razini su hercegovačka pura i lučnica. Hercegovačka janjetina sa ražnja je posebna priča originalnosti i jedinstvenosti. Imamo zanimljiv i preukusan riblji meni, poput brudeta, prstaca i žaba. Stoti put ponavljam da je vino priča od milijun dolara. Hercegovina ima što ponuditi. Samo moramo učiniti sve da tu ponudu učinimo vidljivom i prepoznatljivom, govori Marija za herca.com.hr.

U platformi From Herzegovina with love, neizostavne su hercegovačke foodie majice. Možete li za čitatelje Herce reći o kakvim se majicama zapravo radi?

-Već imamo dvije kolekcije majica: Hercegovačke foodie majice i Hercegovačke božićne foodie majice. Početkom ove godine sam došla na ideju da bi bilo originalno nositi majice koje šalju poruku, hercegovačku poruku, a da su pri tome i foodie majice, odnosno da u izrazu sadrže neku hercegovačku hranu poput ‘Nije ljubav pura’ ili ‘Vino, ganga, Neretva’. Nakon odlične reakcije na foodie majice, izbacili smo Hercegovačke božićne foodie majice, sa natpisima poput ‘Ja bez tebe k’o Božić bez šapa’ ili ‘Opet sarma’. Sad pred Božić nam je posebna gužva.

Kada smo već kod vaših majica, kažimo kako se na njima nalaze i stihovi pjesama poznatih hercegovačkih izvođača, npr. poput Zostera. Shvaćaju li zapravo ljudi u Hercegovini koliko mladih, pozitivnih i talentiranih ljudi imaju u svome okruženju i kako zajedničkim snagama mogu napraviti mnogo toga?

-Iskreno, nisam sigurna. Tko radi, on/ona/oni ne znaju što će od posla. Žao mi je što vlada pesimizam kao i činjenica da je ‘krvna bitka’ za državni posao. Žao mi je što mladi misle da su osuđeni birati između državnog posla i odlaska vani. Pogotovo mi je žao zbog činjenice da su Hercegovci poduzetan narod. Hercegovina ne zna što će od posla. Ali potrebno je početi vjerovati u to.

Kroz mlade ljude zapravo u proteklih nekoliko godina događa velika promocija Hercegovine, što kroz razne odjevne brendove poput LOLA.tees, vinarije, udruživanje ugostitelja kroz Hercegovački klaster, pa sve do humora koji je nekako započeo s Erogagom i Nezavisnim intelektualcima?

-Tako je. Mladi, kreativni Hercegovci i Hercegovke pokazuju kako na jedinstven način vole Hercegovinu. Ali opet smatram da smo tek na početku. Nebo je granica idejama i mogućem razvoju.

Koliko Hercegovina još ima potencijala za inovativne i kreativne ideje, a uz to onda i za njihovu realizaciju?

-Mnogo. Ljudska ideja je bezgranična. Ideja za foodie majice je prije pola godine bila samo u mojoj glavi. Sada su majice stigle u Australiju i Kanadu. Potrebno je malo više dobre volje i još malo više zagrnutih rukava. Takvo je okruženje u državi da su ljudi uvjereni da se ništa ne može postići. Uz svu situaciju, nikad nije lakše bilo svoj proizvod plasirati prema van.

Što biste poručili mladima koju dvoje otići ili ostati u našem kršu?

-Da imaju talente koje moraju sami otkriti. Da shvate da su jedinstveni i da svojom jedinstvenošću mogu napraviti čuda. Da će tamo gdje idu biti građani drugom reda. Da iskoriste sve svoje mogućnosti prije nego stvarno odluče otići, kazala je za Hercu 27-godišnja Marija Ćeškić.