Tvorac pametnih klupa Ivan Mrvoš i njegova tvrtka Include nastavljaju s izvozom i otvaraju nova tržišta

42 globalna tržišta, šest kontinenata, 260 svjetskih gradova, više od 1000 instaliranih pametnih klupa, suradnje s velikim globalnim korporacijama, nagrade Europskog Parlamenta, Deloittea, Forbesa, … – u svega četiri godine – samo je dio uspješnih rezultata koje je Solinska tvrtka Include ostvarila od svibnja 2015. godine, kada je predstavljena prva pametna klupa, pa do početka 2019. godine.

U prvome kvartalu tvrtka inače nije ostvarivala značajne rezultate, jer je većina tržišta još uvijek pokrivena snijegom, a prve instalacije najčešće kreću tek u proljeće, no u 2019. godini tvrtka je ostvarila značajne izvozne rezultate. Iznos naručenih klupa, u odnosu na prvi kvartal 2018. godine, povećan je za 109%, na 2,3 milijuna kuna, dok su ukupni prihodi porasli za 115%.

Početkom 2019. godine potpisan je dvogodišnji distribucijski ugovor s jednim od najvećih globalnih pružatelja telekomunikacijskih usluga, Deutsche Telekomom. Ugovor je potpisan za 50 globalnih tržišta, čime je Include postao jedna od rijetkih hrvatskih tvrtki s takvom vrstom ugovora.

U siječnju ove godine prodane su 44 Steora pametne klupe vrijedne preko 1,1 milijun kuna te je otvoreno novo tržište – Poljska. Najveći udio prodanih klupa odnosi se na izvoz, pa su tako Steora pametne klupe isporučena u Italiju, Francusku, Nizozemsku, Ujedinjeno Kraljevstvo i Španjolsku.

U veljači tvrtka nastavlja s izvoznim aktivnostima – nove narudžbe iz Crne Gore, otvoreno je novo tržište (Čile, sa dvije Steora Standard klupe), a mjesec je zaključen sa isporukama 27 Steora klupa u Grčku, Irsku, Izrael, Poljsku, Italija i Mađarsku.

Ožujak, kao ‘testni poligon’ za proljeće, rezultirao je narudžbama novog proizvoda u prodajnom portfoliju tvrtke – Monna ciklo klupama za Dublin. Novi proizvod predstavljen je na Smart City Expo World Congress konferenciji sredinom Studenog 2018. u Barceloni.

Osim toga, potpisana su dva nova distribucijska ugovora (Slovenija – 50 klupa, Francuska – 72 klupe), isporučeno je pet Steora klupa za Čile i Bermuda, te još 38 Steora klupa u Ujedinjeno kraljevstvo, Francusku i Crnu Goru.

Među važnijim novostima svakako je važno istaknuti nastavak našeg globalnog projekta vanjskog digitalnog oglašavanja putem Steora Urban+ pametnih klupa. Nakon što smo krajem 2018. godine započeli projekt instalacijom 15 Steora Urban+ klupa u Bratislavi (na najboljim lokacijama u gradu), projekt se u ožujku ove godine povećao sa novih 15 Steora Urban+ klupa – ovoga puta u Dublinu.

Time trenutno dva glavna grada u Europskoj Uniji koriste naš sustav vanjskog digitalnog oglašavanja putem Steora pametnih klupa. Radi se o naprednom DOOH sustavu razvijenom unutar tvrtke.

Sustav funkcionira na tehnologiji sličnoj Facebook oglasima, čime je moguće odabrati više zaslona za oglašavanje istovremeno i postaviti ciljeve marketinških kampanja, te u realnom vremenu pratiti rezultate oglašavanja.

Tvrtka očekuje značajne poslovne rezultate u nadolazeća dva kvartala, a osim toga priprema se i realizacija nove investicijske runde, nakon čega će uslijediti širenje proizvodnih kapaciteta i zapošljavanje novih djelatnika.